tisdag, januari 22

Kycklinggratäng ala Eva (lite LCHF)

Just nu får jag, medans magen åtminstone försöker att läka, inte äta speciellt mycke varierat i matväg, helst bara kyckling, fisk och lamm samt ovan jord grönsaker, inte speciellt roande kan jag ju erkänna, sen så ska jag sakta men säkert gå igenom mat jag gillar för att se hur magen funkar.

Idag blev det iallafall en kycklinggratäng.


Denna är för två personer samt en lunchlåda.

3 lårben av kyckling
3 dl grädde (jag använder mig av laktosfri)
ca ½ dl mango chutney
ca 2 msk Sweet chilisås
salt, pepper och curry
riven ost
körsbärstomater

Lägg kycklingen i en ungseldfast form lagom "trång"
häll över salt, peppar och curry efter smak
Blanda grädde, chutney och chilisås i en bunke och häll sen över kycklingen.

Ställ in i ugnen på ca 200 grader i ca 45 minuter när det är ca 15 min kvar lägg över delade tomater och strö över den rivna osten. Ät med valfria grönsaker till.


1 kommentar:

  1. Hoppas att din mage bestämmer sig för att vara kompis med dig snart! Att du får må bra!

    Underbara foton från Vaxholm, jag hade en fundering på att åka dit en februarihelg, men det bokades annan ort - ångrar mig lite när jag ser dina fina bilder ...

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy