tisdag, juni 25

Lite mera 3 frågor :)






Grilla!
  1. Har du utegrill, eller kanske en bordsgrill för inomhusbruk?
    Min sambo har en stor Webergrill för utomhus samt en liten Weber som vi har med oss i båten, den stora använder flitigt under sommarhalvåret den lilla är nyköpt så jag hoppas att vi får fint väder så att vi kan inviga den denna sommar.
  2. Gasol, el eller kol?
    Grillar inget utan kol, det både luktar och smakar gott
  3. Nämn en favoriträtt att göra på grillen eller en sås att ha till?
    Vi grillar det mesta, fisk, fläskkött, kyckling och massor av grönsaker. Just nu är jag helt såld i Beercan chicken som grillas i över en timme.

3 kommentarer:

  1. Eftersom jag inte har en aning om vad en Webergrill är så är jag nog ingen grillfantast ;) Bara grillmatsfantast ;)
    Hoppas ni får användning av båda i sommar!

    SvaraRadera
  2. Webergrill vet jag vad det är men vad är Beercan chicken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beercan chicken är en kyckling som man kryddar med goa kryddor och sen "trär" över en 33cl burk med öl i ca halva burken ska ha öl i sig och så självklart öppen :) då ångar ölen upp i kycklingen när den står på grillen och köttet blir både gott och saftigt..

      Radera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy