söndag, december 15

3dje advent och bullbak

Tänk det är redan 3dje advent, jag hoppas att ni har haft en bra dag, här har det mest pysslats inomhus både pga att det regnar ute och pga att jag är dålig, magen strular igen och har så gjort sen i fredags.
 
En del julpynt har dock kommit upp, mina ljuslyktor jag har bla, men allt får inte plats längre, vårat lilla villa Villekulla hus har inte så mycket plats för pynt men lite har i alla fall lyckats ta sig upp.
 
Sen så har jag invigt min nya degblandare, är så lycklig att äntligen hitta en som är lagom "liten" till vårat pyttekök så idag har jag bakat glutenfria Lussebullar som jag fyllt med mandelmassa och vit choklad.


Har bara provat en liiiten ännu men de va jättegoda så det blir att prova en till efter maten, kanske man ska ta lite Glühwein till också.
 
Har så svårt att ta bilder inne, just nu är det ju så mörkt ute jämt men även på sommaren, är väl mera en "naturfotograf" så ni får hållas med mina inte allt för bra inomhusbilder.
 
Hoppas ni har en fortsatt underbar 3dje advent.
 
Kram

5 kommentarer:

  1. Med en sån fin bakmaskin måste det vara kul att baka! Inomhus jag med idag! Vem vill gå ut i detta mörker o ruggväder?!

    När det är mörkt ute är det svårt att få bra skärpa tycker jag! Men det ser mysigt ut iallafall!

    Fin advent till dig! Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bakmaskin, gillar verkligen designen. Hoppas du mår bättre i magen, vet själv hur det är när magen krånglar, inte kul alls. Tycker dina bilder är jättefina. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. Fint har ni i ert lilla hus.
    Hundpälsen - visserligen ska rasen ha en tjock och ogenomtränglig päls för det uppdrag de ursprungligen hade, att vakta boskapshjordar mot rovdjur. Inte ens varg rår på dem. Men jag har en känsla av att ägarna i utställningssyfte gör allt för att få så tjock päls som möjligt. Jag har aldrig sett en sån här ´hund utom på utställningar. Hoppas att de lever ett gott liv långt från storstan.
    Och förresten - varför skaffar sig inte boskapsägare som riskerar vargattacker de här hundarna? Så vore kanske problemet med rivna djur ur världen?

    SvaraRadera
  4. Så gott det lät! Tur att det går att baka glutenfritt också, men eländes elände att din mage inte kan lugna ner sig!

    SvaraRadera
  5. Att ta bra bilder inomhus är inte helt enkelt, men jag tycker att dina bilder är fina.
    /Kerstin

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy