torsdag, oktober 12

Going outside my comfortzone



Denna blogg kommer idag att handla om något jag normalt inte pratar om så högt här på bloggen,

Viktnedgång...

Men nu känns det som att jag måste, för att få en ordentlig pushning i rätt riktning. Jag började i början av året att ta tag i mig själv och min vikt, vågen stod då på 102,2 kg och det är nästan 30 kg för mycket.

I slutet av Maj stod vågen på


Och jag kände mig superduktig inte långt ifrån 10 kg ned, men sen hände något, vet inte om jag tyckte att jag "förtjänade" att äta sådant som jag kanske inte borde eller om jag fick något hybris av något slag för nu står vågen på
Och jag är superarg på mig själv! När jag var så duktig och kommit så långt så har jag nu förstört för mig själv och gått upp igen.

Det är slut på den varan nu och jag ska verkligen försöka vända på detta och se till att vågen börjar peka nedåt. Nu blir det ett par tuffa dagar då allt socker ska ut ur systemet, en del huvudvärk men det får jag helt enkelt stå ut med!

Vet, det har varit ett blogguppehåll ett tag, Resan ned till Tyskland slutade med halsfluss och Antibiotika, en resa hem med 2 trötta människor som knappt hade ork att köra bilen, dvs ingen rolig resa alls denna gången, jag fick halsfluss på båda sidorna och min sambo på ena sidan, och för mig tog det 2 kurer med Antibiotika innan allt var borta, tröttheten efter det har varit nästan mardrömslik och jag har många dagar somnat i stort sett direkt när jag kommit hem från jobbet. Nu börjar jag sakta men säkert orka mera på kvällarna igen vilket är skönt.

Kram Razzy




4 kommentarer:

  1. Det är ju bara två kilo upp! Jag tycker att du varit superbra som hållit dig så nära majvikten i fem månader! Heja dig!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag säger som ovan.... bara 2 kg! Men heja Dig ändå ! Alltid bra att för sin kropp välja mat och sånt som gör att sin kropp mår bra.. Själv har jag inget sockerbehov alls, jag är ganska noga med mat och kost. Jag önskar Dig stort LYCKA TILL med att finna ett sätt där Du kommer att må bra <3
    Kram Kate

    SvaraRadera
  3. Men usch så trist med halsfluss hoppas ni mår bättre nu. Jag tycker du har varit superduktig och ska ge dig en rejäl klapp på axeln. Tänk inte bara kilo utan försök se det som en livsstilsförändring, att plocka bort socker ur sin kost är ett stort steg och jag vet att du kommer att fixa det. Heja dig och tänk på att du faktiskt ha lyckats gå ner 6 kilo, du är grym. Ha nu en mysig fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Var inte hård mot dig själv! Det kommer att gå bra!

    Kram Jenny

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy