lördag, mars 24

Gråpäls en tröstare och lyckopiller

Att man älskar alla sina husdjur man har haft genom livet är inget konstigt men vissa djur har en större plats i mattehjärtat.


Den här gråa skönheten kom in i mitt liv efter min skilsmässa för 8 år sedan och har sedan dess varit en tröstare och lyckopiller.


När jag är dålig så lägger han sig tätt intill och spinner så att man vibrerar.

Så även denna gång, i snart 6 veckor har han varje natt legat tätt intill, hur mycket jag än har hostat så ligger han kvar, spinner och tröstar.

Nu med facit i handen där dessa veckor har varit starten på Astma så är jag glad att han finns vid min sida med sitt spinnande.


7 år blir han i sommar och jag hoppas att han får finnas i många år till.


Hoppas det blir en solig Lördag för er andra, här i huvudstadens norra skärgård lyser solen bakom gråa moln idag.

Kram Razzy


2 kommentarer:

  1. Visst är det så med sina husdjur som man haft genom åren. Här har det bara varit hund (schäfer). Skönt att få en klarhet i varför du har hostat så länge.
    Ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nog är det otroligt hur djuren kan känna hur man mår och ge en tröst helt utan krav. Den som aldrig haft husdjur har ingen aning.
    Så tråkigt att du har fått astma, det var onekligen inget du behövde!

    Nu kör vi vännen, tre veckor <3

    SvaraRadera

Hej

Kul att du hittade hit.

Vore jättekul om du lämnar en kommentar om vad du tycker.

Kram Razzy